Hur gör jag om jag har ångrat ett köp?

När du handlar hos Unoliving.se, har du som kund alltid rätt att ångra köpet, utan att ge något skäl, inom 365 dagar från att du har mottagit varan. Du ska bara meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera varan till oss. Skicka ett mail till oss på kundservice@unoliving.se

Om den 365:e dagen är en lördag, söndag eller helgdag utlöper tidsfristen efterföljande vardag. I tillfälle där du har beställt flera varor på samma order, men med olika leveranstider, gäller dina 365 dagars öppet köp från det att du har mottagit den sista varan.

Om varans skick har förändrats i den utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund, dvs. har monterats, blivit använd eller på annat sätt gör att den inte längre kan betraktas som ny, förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag på försäljningspriset. Detta gäller även i tillfälle där originalförpackning saknas eller är skadad.

Om du kastar förpackningen , mister du möjligheten för att returnera varan. Det är därför bra att spara förpackningen, tills du har bestämt dig om du vill behålla varan.

Du betalar själv för kostnaden av din retur som kostar 295 kr.

Ångerrätt gäller inte på specialbeställda varor.

Hur returnerar jag varan till Unoliving?

Unoliving.se beställer hämtning av varan i samband med produktskada, felleverans och ångrat köp. Varan ska alltid packas in försvarligt och i originalförpackning och emballage. Du har själv ansvar för varan, fram till vi har mottagit den. Ta eventuellt ett foto på varan och emballaget, innan du skickar den. Varan hämtas alltid på den leveransadress som du uppgav vid beställning.

Du betalar själv för returfrakten vid ångrat köp. Beloppet för returfrakten dras av på beloppet på varan som du får tillbaka.

Om upphämtning inte är möjlig på den bestämda tiden, till exempel på grund av att varan inte är tillgänglig eller inte är inpackad, ska beloppet för returfrakten ändå betalas.

Vem betalar för returfrakten om jag har ångrat mitt köp?
Om du har ångrat ett köp, betalar du själv för fraktkostnaden tillbaka till oss. Beloppet 295 kr för returfrakten dras av på beloppet på varan som du får tillbaka.

Återbetalning
När vi mottar varan, kontrollerar vi den och du får därefter tillbaka beloppet som du har betalat vid köpet - minus fraktkostnad och värdeminskning. Beloppet blir alltid återbetalat på samma sätt som du har betalat köpet med. Om du t.ex. har betalat med kort, återbetalas beloppet till samma kort som du betalade med.

Det kan gå upp till 30 dagar innan pengarna är återbetalade, beroende på bank och betalsätt.

OBSERVERA:

Du kan mista ditt köpsbelopp, helt eller delvist i tillfälle där varans värde har minskat på grund av:

1. du har monterat varan eller använt den.

2. den har blivit skadad, under tiden du hade ansvar för den.

3. du har hanterat varan på ett sätt som inte var nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper.

4. Varans originalförpackning saknas eller är skadad.

Hur och när får jag tillbaka pengarna för min returnerade vara?
Du kan förvänta att få tillbaka pengarna när vi har mottagit och kontrollerat varan. Beloppet återbetalas alltid på samma sätt som du betalade ordern med. Om du t.ex. har betalat med kort, återbetalas beloppet till samma kort som du betalade med.